U subotu 28.10.2017. godine u Motovun nam dolazi Branimir Ritonja, priznati slovenski portretni fotograf i dugogodišnji predsjednik uglednog Fotokluba Maribor, koji će za članove Udruge Fotovun održati radionicu portretne fotografije u studijskim uvjetima i uvjetima dnevnog svjetla. Na facebook stranici Udruge fotografa Fotovun nagrađujemo pet sretnih dobitnika/ca koji će dobiti priliku besplatno sudjelovati na radionici ukoliko podijele traženu objavu i lajkaju fb stranicu Fotovuna, a mi ih u nagradnom izvlačenju odaberemo.
Radionica se odvija u opuštenoj i zabavnoj atmosferi. Uzajamno povjerenje između fotografa i modela je preduvjet za dobru portretnu fotografiju. Usredotočit ćemo se na svjetlost i kako je kontrolirati studijskom rasvjetom, ali i naučiti kako iskoristiti maksimum od dnevnog svjetla. Radionica se temelji na praktičnim primjerima kroz koje istražujemo što portret otkriva i što njime želimo objasniti.
Polaznici radionice će kroz primjere autorskih fotografija dobiti uvid u konceptualni, autorski i modni pristup fotografskom portretu, naučiti će kako pripremiti model za fotografiranje, steći uvid u osnovne vrste i kontrolu studijskog svjetla, naučiti kako koristiti studijsku rasvjetu i različite pozadine, naučiti kako postaviti tijelo modela, upoznati se s tehničkim aspektima portretne fotografije (dubinska oštrina, kamera, izbor objektiva) te dobiti uvid u osnove obrade portreta.
O PREDAVAČU: BRANIMIR RITONJA, priznati slovenski fotograf rođen 1961. godine. Diplomirao je na Fakultetu znanosti o sigurnosti na Sveučilištu u Mariboru. Već kao 12-godišnjak je u tamnoj komori osnovne škole razvio svoj prvi crno-bijeli film i izradio prvu crno-bijelu fotografiju. Godine 1981. postao je članom Fotoklub Maribor, gdje je upoznao Ivana Dvoršaka, koji je njegov mentor tijekom sljedećih nekoliko godina. Iste godine Branimir Ritonja je snimio fotografiju „Starac“, s kojom je osvojio najviše nagrada. Godinu dana kasnije, 1982., na izložbi umjetničke fotografije u Beogradu, dobio je drugu nagradu. Uz nagradu je dobio i knjigu “Psihologija promatranja umjetničkog dijela”, koja mu je dala uvid u to kako ljudi vide umjetnost i kako se mogu stvoriti umjetnička djela uz pomoć fotografskog medija. 1986. snimio je fotografiju „Djevojka s jabukom“, koja je također višestruko nagrađivana. Godinu dana kasnije stvorio je fotografsku seriju „Arhitektura i portreti u tehnici fotografije“, a od 1988. do 1989. godine seriju fotografija „Svjetlosne skice“. Fotografska federacija Jugoslavije (FZJ) mu je dodijelila titulu kandidata za majstora fotografije 1989. godine. Početkom 90-ih, Ritonja je počeo koristiti kameru srednjeg formata. Od 1994. do 1997. fotografirao je grafite, a fotografije je izložio u Maloj galeriji Cankarjevega doma. U međuvremenu, 1995. godine, Međunarodno udruženje za umjetničku fotografiju (FIAP) dodijelilo mu je titulu fotografa umjetnika (AFIAP). Kao iznimno aktivan član FK Maribor 1996. postaje umjetnički direktor njihove galerije Stolp. Dvije godine kasnije dobitnik je titule majstora fotografije, koju mu je dodijelilo Fotografsko udruženje Slovenije. Neposredno prije prijelaza u novo tisućljeće, Ritonja počinje koristiti tehnologiju digitalne fotografije. Tijekom sudjelovanja na umjetničkoj koloniji u Madridu, koja se pretvorila u turneju Španjolskom, 2001. godine stvorio je visokokvalitetnu zbirku fotografija na temu španjolske koride Sin Salida – Bez izlaza. Izložena je u UGM Art Gallery, DLUM, galeriji Mihelis i Salonu tržišta umjetnosti. Godine 2002. izabran je za predsjednika Fotokluba Maribor. Iste godine počeo je eksperimentirati s fotografijom na kamenu i drugim podlogama, a godinu dana kasnije pripremio je fotografsko prostorni postav s naslovom „20“, kojeg je premijerno izložio u galeriji Stolp. Od 2001. do 2004. snimio je seriju fotografija „Mariborska dvorišta“. Godine 2007. postao je članom Udruge slovenskih likovnih umjetnika i DLUM-a. Vrlo priznata serija fotografija “Kaznionica” – napuštene zatvorske stanice, izložena je 2012. u Novoj galeriji Trbovlje, galeriji grada Lendave, galeriji La roggia u Pordenone, Italija. Bio je izabran za predstavljanje Slovenije na putujućoj izložbi “Fokus na središnju Europu” s zbirkom fotografija “Kaznionica”. Do danas Ritonja je imao 48 samostalnih izložbi, sudjelovao je na više od 600 skupnih izložbi, a za svoj je rad dobio više od 110 nagrada. Između ostalog, osvojio je Plaketu francuskog fotografskog udruženja i Glazerovu nagradu s poveljom za postignuća u području kulture.
Zaposlen je kao kriminalist forenzičar u Mariborskoj policijskoj upravi, gdje se bavi i forenzičnom fotografijom.